Akupunktur er en kinesisk behandlingsteknik, hvor man ved at placere tynde engangsnåle i bestemte punkter i kroppen (akupunkturpunkter), vil kunne genskabe energimæssig balance, samt styrke kroppen, psyke og immunforsvaret. Dette vil øge og stimulere kroppens egen helbredelsesproces (livsenergien QI), hvilket gør akupunktur meget effektiv over for henholdsvis sygdomme og andre lidelser.

Behandlingen starter med en samtale. Herefter placeres nålene i kroppen. Kropsnålene skal virke i 20-40 minutter. Behandlingen kan eventuelt efter behov suppleres med moxa eller IP-lampe (varme). Behandlingen vil samlet vare ca. 45 minutter.

Behandling med øreakupunktur kan eventuelt anvendes efter behov, som en supplerende del af behandlingen eller som selvstændig akupunkturbehandling.

Jeg fastsætter den kinesiske diagnose og efterfølgende behandling ud fra samtalen, puls og tungediagnose.

BEHANDLINGSOMRÅDER:

Lidelser hvor akupunktur er velegnet:

Jeg behandler en meget bred vifte af lidelser og problemer. Typiske årsager til at folk opsøger behandling hos mig er:

Kredsløb: f.eks. ødemer, kolde hænder/fødder, uro, svimmelhed, for højt blodtryk.

Mund: f.eks. betændelse, tandkødsblødning, tandpine, mundtørhed.

Mave/tarm: f.eks. fordøjelsesproblemer, tyktarmsbetændelse, irritabel tyktarm, mavesår, mavekatar, forstoppelse, diarré, løs afføring, oppustet mave, appetitløshed, kvalme, luft i maven.

Luftveje: f.eks. astma, bronkitis, hoste, hæshed, allergi, bihulebetændelse.

Hud: f.eks. allergi, kløe, uren hud, eksem, tendens til blå mærker, psoriasis.

Urinveje: f.eks. blærebetændelse, hyppig vandladning, inkontinens, smerter, vandladningsbesvær.

Hormonelt: f.eks. barnløshed, menstruationsubalancer, herunder smerter og uregelmæssig menstruation, udflåd, nedsunken livmoder.

Muskler/knogler: f.eks. ryg/lænde smerter, iskias, frossen skulder, tennisalbue, musearm, ledsmerter, nakkespændinger.

Neurologiske lidelser: f.eks. hovedpine, lammelser, migræne. Afhængighed: f.eks. cigaretter, alkohol, narkotika, medicin, mad.

Generelle psykiske lidelser: f.eks. træthed, uoplagthed, angst, hjertebanken, depression, svedeture, nervøsitet, søvnproblemer, rastløshed, irritabilitet, stress.